Música i comunicació

El cicle La Tornada en acció, organitzat conjuntament per La Tornada i la Fundació SGAE, arribava la setmana passada a Barcelona i ho feia amb una taula rodona sobre música i comunicació. Davant d'una sala completament plena, Jordi Bianciotto -crític musical d'El Periódico-, Jan Riera -Els Catarres-, Jonathan Argüelles -responsable de comunicació de Satélite K- i Joan-Carles Doval -director de Picap- van aportar eines i consells a músics i compositors per a difondre les seves propostes musicals.

La pèrdua de pes dels mitjans de comunicació com a reguladors de les propostes musicals que arriben al públic va ser un dels primers temes a generar debat. L'aparició de nous formats -xarxes socials, Spotify...- ha generat noves vies per arribar al públic i fa que "ja no sigui un periodista qui et recomana grups a escoltar, sinó que ho fa un amic", tal com destacava Jan Riera.

Tot i això, però, els mitjans són encara importants i accedir-hi aporta valor a una proposta musical. Ara bé, aconseguir aquesta presència no sempre és fàcil i quedava clar que la gran producció musical del país fa que sigui difícil que els mitjans hi puguin donar sortida. Bianciotto explicava de primera mà com de difícil es fa poder apostar per artistes emergents i com els grans concerts acaben marcant inevitablement l'agenda dels mitjans.

L'aprofitament de les xarxes socials, la importància de tenir darrera una empresa o discogràfica que gestioni la comunicació o la idoneïtat d'oferir gratuïtament la música a través d'internet van ser alguns altres dels temes que van animar el debat, que es va cloure amb públic i ponents compartint visions de forma més informal tot fent una copa d'Heus negre del celler empordanès La Vinyeta.

Dimecres 12, nova sessió sobre música en directe

Dimecres dia 12 de juliol, el cicle segueix amb una segona sessió, enfocada a un altre dels temes claus per qualsevol músic: com trobar concerts? A partir de les 19h i, novament, a la seu d'SGAE a Barcelona, programadors, managers i músics debatran sobre música en directe amb l'objectiu de continuar aportant eines i consells a artistes emergents.

En aquesta taula rodona dedicada a la música en directe hi participaran Gerardo Sanz, director de l'empresa de management Fina Estampa; Laura Duran, directora artística del festival Canet Rock; Pere Camps, director del Festival Barnasants Cançó d’Autor, i Oriol Farré, compositor, lletrista, músic de Gossos i cap de l'empresa de management Som Produccions.