Major propòsit

Arthur Caravan
Laia Campos

Metafòrics, plens d’inspiració i amb una identitat ben marcada presenten el darrer treball els alcoians Arthur Caravan. Aquest setembre la banda ha presentat el seu nou enregistrament d’estudi: Major propòsit (Música de Telers, 2016). Les dificultats del viure, les contradiccions humanes i les hipocresies són aspectes que apareixen en les seves lletres, però també vinculen la seva música amb la pintura, i fan importants referències a René Magritte, tant amb el nom de cançons, com en les metàfores i conceptes en les lletres. Rimbaud també és present en l’imaginari creatiu del grup: a “Entreacte”, les paraules instrumentades són del poeta francès.

“Disfrutar que estem vius cada instant”, com diuen a “Temptativa impossible”,és l’essència que impregna el disc, de sonoritat molt ferma, rica i vital. El precedeix Atles enharmònic (Música de Telers, 2012), del qual s’allunya, amb un so menys pur i amb menys presència de teclats i de conceptes vinculats directament a la música. A Major Propòsit els valencians obren horitzons i amplien el seu ja extens repertori de registres.

Més sòlids i igual d’atrevits. Conjuguen llums i ombres, entre peces en les quals cal una escolta activa per descobrir-ne totes les capes, la macedònia de textures i estils amb què juguen els músics.  La portada ja en parla, molt subtilment, de la simplicitat elaborada que caracteritza la proposta de la banda. El seu disseny ha estat inspirat en diagrames tàntrics del Rajasthan del segle XVIII, i està íntimament connectat a alguns dels conceptes poètics del treball. Sens dubte, els valencians aposten fort pel seu estil personal, el seu to metafòric i ple de referències, i les cançons imprevisibles. Combo artístic que farà parlar.