Consells per consolidar una proposta musical
Com arribar al públic? Com arribar als mitjans? Com trobar concerts? Com aconseguir el finançament per gravar un disc? Com aprofitar al màxim els recursos digitals? Com difondre una proposta artística? Podríem omplir una llista interminable amb preguntes, sovint sense una resposta clara, que segur que tots els músics i grups del país s'han fet alguna vegada. Fer-se un lloc en el sector musical no és feina fàcil. Els inicis de tota carrera musical estan carregats d'incerteses, dubtes, traves i incògnites que, de vegades, acaben sent insuperables.
Davant de totes aquestes dificultats, La Tornada s'alia amb la Fundació SGAE, per posar en marxa el cicle La Tornada en acció, que té per objectiu aportar recursos als grups emergents i als joves músics que els ajudin a fer més fàcil el seu camí en el món de la música. Les dificultats hi són i les traves, molt sovint, no es poden eliminar, però amb una sèrie de debats, taules rodones i xerrades, aquest cicle vol ajudar a superar-les. A partir de les experiències i els consells de músics ja consolidats, experts i diferents actors del sector, es teixiran un conjunt d'activitats que pretenen analitzar el sector musical, identificar-ne les oportunitats que es generen i debatre sobre com aconseguir consolidar una proposta.
Aquest mes de maig arribaran les primeres dates d'una iniciativa que s'allargarà durant els propers mesos i que girarà arreu del territori català. La primera parada d'aquest cicle serà el divendres 20 de maig als Bucs d'Assaig de Figueres, on músics, managers i programadors debatran al voltant de la música en directe. Dijous 26 de maig, serà el torn de la relació entre músics i mitjans de comunicació. A l'Espai Marfà de Girona músics, mànagers i periodistes analitzaran la relació que s'estableix entre els artistes -i els seus responsables de comunicació- i la premsa i com això acaba sent clau per a la difusió d'una proposta. L'endemà mateix, el cicle es desplaçarà a l'Espai Musical de Terrassa. En aquesta ocasió, el protagonisme recaurà en les xarxes socials, concretament, en com aconseguir-ne el màxim benefici per tal d'arribar al públic. En aquesta ocasió seran experts en màrqueting digital i músics qui s'asseuran a la taula de debat.